040-636 52 82

Grafisk profil

För att ge ditt företag ett proffsigt intryck skapar vi en Grafisk Profil.

Vad är en Grafisk Profil?

En grafisk profil är en typ av manual eller instruktion om hur företagets logotyp ska användas, liksom färger. Syftet är att kommunicera konsekvent för att det ska skapa varumärkeskännedom och etablera en identitet hos sin kundkrets genom starka visuella element som sticker ut från andra varumärken på grund av att de är unika men ändå sammanhängande tillsammans.

Den grafiska designprocessen är mycket mer komplicerad än vad den kan verka vid första anblicken. För att skapa den perfekta bilden måste alla dina tillgångar finnas på ett ställe och vara redo att användas - vilket innebär att det finns några ganska viktiga aspekter när du utformar dessa profiler! Om detta låter som något intressant men överväldigande så oroa dig inte, för vi hjälper dig med alla delar av den grafiska profilen.

Fyll i formuläret för aff få en kostnadsfri offert inom 48 timmar!

This field is for validation purposes and should be left unchanged.
   
 
   

Vad ingår i en Grafisk Profil?

Logotyp

En logotyp är en integrerad del av varumärkesarbetet och kan hjälpa till att symbolisera ditt företag eller vad det handlar om.

Typsnitt

Typsnitt förbises ofta till förmån för andra designfunktioner. De är inte bara viktiga för hur texterna kommer att se ut på din webbplats och hur de passar ihop, utan valet av typsnitt dikterar också tonen.

Färger

Valet av färger kan ha en stor inverkan på din webbplats design och därmed på dess användbarhet.

Ikoner

Grafiska profiler innehåller både en logotyp och en ikon. Ibland är ikonerna en del av deras respektive logotyper.

Du fyller i formuläret

Bara ange namn, epost och telefonnummer för att bli kontaktad.

Få en kostnadsfri offert

Frågor och svar

Varför behöver du en grafisk profil?

Du kanske tror att en grafisk profil är onödig för små företag, men det skulle vara ett misstag. Du går inte bara miste om ett effektivt verktyg för att stärka ditt företags identitet och göra det synligt; i vissa fall kan försummelse av dessa saker också leda dem in på vägen mot bristande pålitlighet bland potentiella kunder som kommer att märka hur annorlunda de porträtteras av andra företag med starkare varumärken eller mer etablerade rykte när de jämförs med dig också!

Hur kan en grafisk profil se ut?

Grafiska profiler kan göras enkla eller avancerade. Små nystartade företag kan nöja sig med en logotyp, en färg och ett typsnitt som de kan skicka till tryckeriet av visitkort i liten skala för att få ut sitt namn när de växer sig större. Men om du har många anställda som var och en kommer att turas om att kommunicera externt för ditt företags räkning är det viktigt att alla medlemmar vet vad som behöver göras så att alla har tid att göra mer komplexa projekt som att utforma manualer med grafik När flera personer med olika kompetens är inblandade och utbyter information inom ramen för en organisations kommunikationsplan (jag tänker mig att en person gör det mesta av det visuella arbetet medan en annan person eventuellt sköter texten), underlättar det livet i stort sett om det finns tydliga instruktioner om hur saker och ting ska se ut